lördag 24 april 2010

Sista dagarna...

För fyra veckorsedan hade jag en så härligt känsla i kroppen. Resfeber som riktigt sög i magen. Den här veckan har jag också haft en känsla i magen men det har varit en ångestklump som bara växt mer och mer. Torsdagen kändes riktigt jobbig, det kändes i hela huset att resdagen var nära. Jag och systern var nära tårar hela tiden, J skrek på kvällen över allt som var fel och Storasyster var jätteledsen över alla hon längtade till men också över att behöva åka hem.



Fredagen, den sista dagen i Palm Meadows, fick kusinerna "ont i magen" och var tvungna att vara hemma från skolan. Systern och jag började dagen med att åka och fixa en till väska, på något sätt gick inte allt ner i dom vi hade. Ju mer jag packade ju mer shoppingkassar hittade jag i gömmorna. När väskan var inhandlad gick vi till cluben och åt lunch och sedan badade vi och njöt av solen de sista härliga timmarna vi hade kvar i Indien. Barnen lekte och hade det underbart, vi låg i varsin solstol och njöt av alla härliga skratt! Vi avslutade med glass och milkshakes innan det var dags att gå hem för dusch och den sista packningen

Vi har haft en underbar tid tillsammans med fina familjen Ekberg, det är så tomt här i Sverige utan dom och jag kan inte riktigt sluta gråta. Tänk ändå vilken tur jag har som har så fin familj!! Nu börjar nedräkningen till sommaren!!

Tack alla andra snälla svenskfamiljer i Palm Meadows som tagit emot mig och barnen under vår tid i ert lilla samhälle! Ta hand om min syster med familj!!!

2 kommentarer:

  1. Vi saknar er också!!! Alltför tomt i huset...
    Men vi får nu börja räkna ner de 7 veckorna som är till vi landar på Landvetter och se positivt på det hela. Vi får ta tillvara på våren och snart kommer sommare. Det blir en härlig sommar tillsammans och en ovanligt lång sådan. Kanske kan vi få användning av alla campinggrejer som vi har i stugan?! Vi får väl se.
    Kram till alla mina älsklingar på Granbacken!

    SvaraRadera
  2. Lovar att vi skall ta väl hand om dem! Vi är glada att de är kvar här så att vi kan ta hand om varandra:) Det var roligt att träffa er!/Kram Lena m. familj

    SvaraRadera