måndag 12 april 2010

Veckohandling och gympa

Idag har vi haft fullt upp, först kom det en kille som skulle kolla tvätt och diskmaskinerna. Sedan var det dags för gympa. Vi tog cyklarna ner till affären, där har de en lokal längst upp som är öppen fast med tak. Tack och lov fick vi dessutom i gång takfläktarna så det var uthärdigt. Storasyster och Lillebror kämpade på bra också.

Sedan var det bara att cykla hem igen och då stod Calcutta-mannen och väntade på oss. Han syr upp dukar och mamma beställde en när hon var här som nu var färdig. En kall dusch och lite lunch och sedan bar det av igen. Nu skulle vi testa en ny mataffär som öppnat en liten bit härifrån. Lite som ICA maxi. Fast först gjorde vi ett litet stopp i en klädaffär där det blev två klänningar till Storasyster och något litet till kompisen L.

Sedan kom vi då fram till den stora mataffären. Vi blev avsläppta av chaffören och tog en vagn och gick in. Plötsligt när vi går där och plockar frukt kom chaffören in. Han tog raskt över kundvagnen och körde den samtidigt som han busade med barnen. Barnen var redan lite speedade, jag vet inte om gympan gav dom extra energi. Systern och jag var däremot lite trött av gympan. Jag kan säga att barnen blev ju inte lugnare av att chaffören tar en stor färsk fisk ur fiskdisken och busar med den mot barnen!! Efter mycket om och men är vi äntligen färdiga, vi går till kassan. Där plockar chaffören upp alla varor på bandet samtidigt som tre män står och packar våra kassar! Snacka om service, hur ska jag klara mig på ICA när jag kommer hem?!!

2 kommentarer: