torsdag 19 april 2012

Dagarna går....

Oj vad tiden går fort när man har roligt, till min fasa upptäckte jag igår att det var onsdag och inte tisdag som jag hela tiden hade trott. Det är tur man har facebook så man får koll på dagarna!

Vad gör vi på dagarna då? Vi tar det ganska lugnt, innan maken stack hem var vi på en jättemysig brunch, sedan har jag, syrran och barnen varit ute en dag på lite shopping, igår blev det en dag vid poolen. Vi gick dit välsmorda i solen, när vi väl kom dit blev det molnigt så bruna är vi inte, men det var ändå en härlig dag.

Storasyster har utökat sin bekantskapskrets här nere så hon har flera tjejer som hon leker med på eftermiddagarna. Lillebror däremot är väldigt nöjd med kusin J, fråga mig inte hur man i tre veckor kan diskutera olika tv-spelsgubbar men det kan de två.

Jag träffade en av syrrans kompisar vid poolen igår, hon berättade att hon och en hemmapappa hade diskuterat att i Sverige småpratar man alltid om vädret men här är ju det inte så intressant, det går ju rätt snabbt att konstatera att det är varmt även denna dag. Däremot är det magstatusen som det småpratas om, så här kommer vår:

Ett barn är hemma pga av magen.
Ett barn är i skola med lite orolig mage.
En vuxen är på jobbet med orolig mage.
Ett barn ska på shopping med lite ond mage
Ett barn ska på shopping med bra mage men surt humör.
Vi andra mår bra!!

Slänger med lite bilder från brunchen i söndags











1 kommentar:

  1. Oh, vad härligt att se alla våra fina barnbarn och dessutom utan solglasögon. Det trodde jag ingick i menyn. Kram mamma

    SvaraRadera