måndag 21 oktober 2013

Å hej vad det går!!...

Med nya garderober och omorganisering av de gamla har jag rensat som en galning bland alla gamla saker vi har här hemma. En del har jag skänkt iväg men riktigt mycket har jag faktiskt sålt på Blocket och Citiboard. Efter det att Lillebror spydde ner soffan häromveckan tvättade jag alla överdragen, tog ett foto och slängde ut den på Blocket. Jag har fått lite svar men ingen som ville ge det priset jag ville ha men igår åkte hela möblemanget till sitt nya hem i Karlstad, tjohej vad det kan gå. Nu har vi en byrå, en tv och ett soffbord kvar i tv-rummet. Det där med att ha en bukett rosor på bordet kändes plötsligt inte lika lyxigt när man inte har någonstans att sitta.

Vi var och kikade lite på soffor förra helgen. Maken hittade en randig som han tyckte var snygg. Jag tyckte att den var lite för "sommarstugig" och sa att jag nog kommer tröttna på den fort. Hans kommentar var då
-Fort!? Då snackar vi ju om veckor innan du vill byta igen!!
Ja ni fattar, han tyckte nog inte att det var lika viktigt som jag att sälja den soffan vi hade.

Nu drar vi igång en ny vecka, vi ska försöka börja så smått med rummet nere som ska få en garderobsvägg. Det är lite jobbigt att varje gång man har fått ordning igen är det dags att tömma nästa rum men för att se det positiva i det hela så har vi ju nu ett helt tomt tv-rum att ställa saker i!!





1 kommentar:

  1. Nog för att jag vet att du är född i tvillingarnas tecken = någon som vill förändra världen ofta, men var har du fått denna talang att köpa och sälja möbler varje vecka? Går du med vinst?

    SvaraRadera