onsdag 9 oktober 2013

Grindar...

Satt och slösurfade runt på Blocket när jag plötsligt hittade två väldigt fina grindar från tidigt 1900-tal. Jag är lite svag för grindar och fina staket och jag är sugen på att ha två grindar in på uppfarten. Mitt på dessa grindarna var det två initialer, gissa vilka?!? Jo GB!! Det var ju som att grindarna kallade på mig, köp mig!! GB, GranBacken!!visst hade det varit fint!!

Diskuterade med maken som från början tyckte att vi kanske borde mäta innan vi gav bud men sedan började vi diskutera vad ett rimligt bud hade varit, det fanns nämligen inget pris utan köparen ville ha ett bud.

När man funderar på bud ställer man ju sig två frågor, är detta något som är värdefullt för köparen, eller är det något som stått och skräpat och som dom blir glada för vilket bud som helst (givetvis inom rimliga gränser).
Tillslut kom vi fram till att mejla och säga att vi var intresserade och fråga i vilken prisnivå han hade tänkt sig. Vår prisnivå var "superduperbilligt klipp", det överensstämde I N TE med säljarens, han ville ha 6000!!! Ja det var min dröm om smidesgrindar...




...men visst hade passat bra på GranBacken!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar