onsdag 2 oktober 2013

En bild på...

...mitt dåliga samvete




En solig dag går vi som i ett Instagramfilter här hemma men ändå kan jag bara inte få tummen ur och sätta igång med de skitiga fönstren. Nej istället gör jag massa andra viktiga saker, som att snickra på en hundsäng.
Men skulle inte din svärfar göra det kanske ni nu tänker. Jo han gjorde det, tack snälla J!!!

M E N, den blev alldeles för stor när jag fick in den i rummet. Jag fick plocka isär allt ihop och krympa den med trettio centimeter på bredden. Inte helt lätt för en oerfaren hobbysnickare kan jag säga men med mer tur än skicklighet och kanske ännu mer spackel än tur så har jag nu fått ihop den. Inte nog med att jag har fått en helt ny respekt för möbelsnickare, jag har också fått ett nytt favvoverktyg nämligen cirkelsågen!!

Nu är i alla fall sängen klar. Som ni ser på bilden känns inte hunden helt avslappnad i den. Jag är dessutom inte nöjd, funderar på högre sargar på kanterna och eventuellt ett bakstycke för att få den lite mer proportionerlig. Problemet då blir kanske att han inte kommer upp i den.
Ja ni kanske fattar nu att jag inte har tid att göra något så oviktigt som att putsa fönster!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar