måndag 29 november 2010

Första advent...

Ja då har första adventshelgen gått, den har varit fullbokad av konsert, besök av svågern, pepparkaksbak, lussekattsbak och storröj. Just nu sitter jag i en fåtölj i köket och dricker morgonkaffet. Vi har tömt ett rum nere för kl 7.00 kommer byggjobbare hit och ska byta golv åt oss. I två av rummen sparade vi de gamla golven men det blir så fruktansvärt kallt på dessa så nu ska de bytas. Det känns väldigt lyxigt att ha en fåtölj vid köksbordet!

Igår gjorde jag ett jätteröj uppe i Lillebrors rum, han har en liten garderob man kan gå in i, där har vi massa gamla kläder och leksaker. Jag kände mig väldigt nöjd när jag fyllde bilen och åkte till återvinningscentralen. Kände mig dock inte lika nöjd när jag kom hem igen och upptäckte att jag hade glömt en stor säck med skänka bort kläder.

Hur som helst, det blev en produktiv helg, nu är det bara att hoppas på att det går lätt för jobbarna att byta vårt golv, när det rummet är klart är det dags för kakelugnsrummet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar