onsdag 10 november 2010

I´m alive!!

Tro det eller ej men jag överlevde gårdagens test, nätt och jämnt kändes det som vissa stunder men det var kul!! Och så härligt det var att träna ute i snön under den kolsvarta himlen!

Fem tjejer stod huttrande och väntade på instruktören, varav fyra var mitt lilla gäng. Det var lite svårt att veta vad man skulle ha på sig men jag var perfekt klädd när vi väl körde igång. Lager på lager med underställ, fleecetröja och löparjacka, på benen hade jag regnbyxor över långkalsongerna. Mössa och vantar.

Det började med uppvärmning, jogging runt stolpar och runt olika hus, sedan fortsatte kvällen med olika styrkeövningar. Det var allt från armpress till sit-ups, plankan och jumping-jacks, det hela blandades med jogging över och under stockar, skyltar, runt träd, uppför och nerför backar. Krabbgång (verkligen inte min starka sida upptäckte jag), vi kröp upp för slänter och hasade oss ner. Allt kördes i militärisk stil, på led och efter ledarens signal.

Efter 60 minuter, kändes verkligen som 75, var passet över. Kul var det även om om det stundtals var fruktansvärt jobbigt!!

4 kommentarer:

  1. Herregud utsätta sin kropp för detta, kan du gå i dag ? Men man känner sig väl rätt redig när man har gjort det ! Lycka till nästa vecka !!!!

    SvaraRadera
  2. Jag blir trött bara jag läser om det..... fattar inte att du orkar!
    Kram Mimi

    SvaraRadera
  3. Jo visst var det jobbigt men när man väl hade gjort det kändes det VÄLDIGT bra! :) Tyvärr vet dom inte om det blir en kurs för dom verkar ha svårt att hitta 10 dumbommar som vill utsätta sig för detta! ;))

    SvaraRadera
  4. Jag är fortfarande sugen på detta Fia....
    Fast ekonomin är ju sisådär här för tillfället, är det dyrt...?

    Kramis Linda i backen

    SvaraRadera