måndag 8 november 2010

Nya tag...

...I morgon blir det nya tag! Min kära svägerska har övertygat mig om att jag ska börja på Military Fitness. Ja det är väl vad det låter som, militärisk träning, utomhus. Visst känns november som helt rätt månad för att börja på en utomhusaktivitet!? Från början sa jag tvärt nej men sedan vet jag ju att jag måste komma igång igen med träning och eftersom jag inte lyckas själv just nu kan det här vara bra. Dessutom fick jag med mig två jobbarkompisar och bästisen M.

Kravet för den kursen vi ska gå på var att man skulle kunna jogga 1,5-2km, detta glömde jag säga till M när jag övertygade henne om att hon skulle hänga på. När jag sedan kom på det så vågade jag inte ringa för jag tänkte att det kanske avskräcker henne. Men idag var det ett meddelande från henne på chatten: jag har läst grundkraven för basickursen...

Jag ska försöka redogöra för passet efteråt men nu vet ni varför det kanske blir lugnt här på bloggen ett tag, jag kommer förmodligen inte få upp armarna till tangentbordet....

4 kommentarer:

  1. Jag ser det ju som en fördel att börja i november. Det kommer att vara så mörkt att ingen ser när jag smyger iväg till bilen och åker hem mitt i passet.

    PS Jag har fått den där melodislingan som man hör i amerikanska militärfilmer på hjärnan. "Jag är tjock och jag är fet".(Jobbar fortfarande på en fortsättning).

    SvaraRadera
  2. Jösses vad cooooolt, hade jag velat vara me på... Men vågar inte ;-)

    Lycka till!!!
    Kramis Linda i backen

    SvaraRadera
  3. Hahaha Maria jag skrattade så jag grät när jag berättade vårt samtal för J

    Linda: häng på vet jag!!

    SvaraRadera
  4. Mmmmmm, det skulle du vilja se va?!? Tyvärr så tror jag inte att jag skulle klara av introt av att jogga 1,5-2km på en gång!!!!!

    Trötta kramar Linda i backen

    SvaraRadera