lördag 27 november 2010

Indienbesök...

Idag fick vi finbesök till lunch. Svågern T, som vanligtvis befinner sig i Indien, var på Sverigebesök. Det blev en svensk middag med stekt torsk, pressad potatis och smörsås. Efteråt bjöds det på kaffe och nybakade pepparkakor.

T skulle dessutom få med sig julklappar från oss. Han såg mer och mer bekymrad ut ju fler grejer jag tog fram och slog in. När jag sedan skulle göra ett fint paket som såg ut lite som en smällkaramell satte han bestämt stopp för detta. Allt papper skulle viras så nära kartongen som möjligt så det skulle ta lite plats. Jag lyckades i alla fall få med allt jag ville, en sista klapp åkte ner i påsen när han var i telefon i ett annat rum!!

Det var mysigt att få några timmar tillsammans även om saknaden efter fina syster-yster och pojkarna är enormt stor!! Men nu är det mindre än 17 veckor tills vi äntligen får krama dom!!!

2 kommentarer:

  1. Tack för lunchen det var gott med riktig fisk.
    Jag får nog provväga en gång till för det verkade vara 6 tunga kilo. Så boken åkte ner... :) 17 veckor går snabbt...
    /Tomas

    SvaraRadera
  2. Ha ha, nej boken åkte inte ner, jag fick ju ge mig på den punkten ;))

    SvaraRadera