tisdag 23 november 2010

Pysselbarn...

Våra barn har nog ärvt lite av mina pysselgener. Häromdagen satt de länge vid ett litet bord i lekrummet och grejade. När jag kom in efter någon timme hade de målat och byggt en scen av papper och till det gjort små pappersfigurer som de satt fast på grillpinnar. Hur fint som helst!







Igår satt jag och lekte lite vid datorn. Storasyster kom då och frågade vad jag gjorde. Jag håller på att göra en inbjudan till nyår svarar jag. Då frågar hon vilka vi skulle bjuda och så började hon själv att räkna upp alla. När hon kom till Hans och Kristina säger hon -och så ska vi bjuda Hans och Greta! Sedan utbröt ett vilt fnitter, hon går in i lekrummet och kommer efter en liten stund ut med hemmagjorda flaggor där det står alla gästers namn på och så givetvis Hans och Greta på en. Maken och jag kunde inte annat än skratta åt henne vår lilla pysselprinsessa!!


1 kommentar:

  1. Heja Maja!!

    Kanske skulle byta namn....Hon är inte den första som tycker att jag borde hela Greta;)!!!
    vad glad jag blir bara av att tänka på en inbjudan från Er!!

    Stor kram Greta-Kristina

    SvaraRadera