fredag 12 november 2010

Nya utmaningar...

I torsdags var det dags igen, att testa en ny aktivitet. Vi var nog alla ganska möra i kropparna efter tisdagens militära träning. Och när jag säger ganska möra menar jag egentligen helt förstörda i kropparna av träningsvärk. Från hals ner till anklarna och huvudvärken som låg lite dovt dunkande hela dagen berodde antagligen på att magmusklerna fick lite hjälp av nacken när vi gjorde situps.

I alla fall ville jag testa ytterligare en ny träningsform så i torsdags fick jag med arbetskamraten M på Zumba. Det var en timme i lationoinspirerad aerobic. Massor med vicka på rumpan mooves. M och jag skuttade omkring som förvirrade yra hönor men det var verkligen jättekul. Instruktören var superduktig, hennes rumpa och höfter verkade leva sitt eget liv. Det gjorde i och för sig mina höfter med men inte alls på samma sätt utan väldigt svenskt stelt.

Eftersom vi inte fick till rörelserna helt så blev det en ganska snäll träning för kroppen vilket nog var bra. Tyvärr slutar höstkursen redan nästa vecka men jag hoppas att det drar igång till våren igen för då jäklar ska jag bli bra på att skaka rumpa!!

3 kommentarer:

  1. Tänk att man kan se hela spektaklet framför sig när du beskriver det så galant!! Hahahha! Har hört det ska vara riktigt kul!

    Kramis Linda i backen

    SvaraRadera
  2. Det är klart du kommer att bli en stjärna på att skaka rumpan!! Jag har nämligen aldrig sett en rumpa som skakats så intensivt som din dotters då vi såg på..var det något slags melodifestivalprogram. Hon måste ju fått den förmågan från någon av sina föräldrar och han med "klykan" har väl inte den förmågan...eller?!!
    Kram Sys

    SvaraRadera
  3. ha ha ha, det var ju kronprinsessans födelsedag som hon for omkring som en duracellkanin medan fadern och din man tömde en box vin!! Klykan kan svänga runt bra på dansgolvet faktiskt :))

    kram

    SvaraRadera