lördag 27 november 2010

Stressig fredag...

Igår hade vi en stressig dag. Vi hade bokat biljetter till On Stage, det var Brolle, Jessica Andersson, Andreas Johnsson, Babben Larsson m fl. som skulle tolka låtar av bl. a Queen, Elvis och Prince. Föreställningen gick på Scandinavium i Göteborg. Oturligt nog hade jag stängning på jobbet så jag skulle arbeta till 17.30 och maken är ju aldrig hemma före 17.45 så det var snabba puckar som gällde när vi väl kom hem.

Nu hade jag lite tur och kom ifrån jobbet redan strax efter fem. Vi skyndade oss hem och jag bad Storasyster att hon skulle ta Morris och leka med honom i snön så han skulle bli lite trött. Jag slänger av mig kläderna och blaskar av mig snabbt, på med lite smink, borstar igenom håret. Storasyster kommer förtvivlat tillbaka med Morris för han vill inte alls leka med henne, han har knappt hälsat på mig och när han varit själv på dagen så måste han vara med mig en stund innan han vill leka med barnen.

Jag rusar upp och slänger på mig rena kläder, ner igen och på med jacka och reflexväst och sticker ut med Morris på en promenad. Det var så kallt ute att jag trodde att jag skulle förfrysa kinderna. Vi nästan sprang bort mot frufällan och tillbaka hem igen. Under tiden hade barnen packat det sista av sina saker som skulle med till barnvakten.

När sedan alla var klara åkte vi till fam. Lindberg som skulle ha barnen över natt. Där slängde vi i princip bara in barnen med väskor och Happy Meal till alla. Sedan bar det äntligen av mot Göteborg.

Resten av vårt sällskap hade precis kommit fram och var på jakt efter en restaurang. När den biten var avklarad ringde de oss. Tack och lov för Internet, vi knappade fram restaurangens hemsida på telefonen, kollade in menyn och de beställde vår mat.

Det blev en god middag på en liten Italiensk restaurang. Efter det gick vi till Scandinavium och tittade på en amatörmässig föreställning. Jag blev faktiskt väldigt besviken. Men kvällen i sig var trevlig, det är ju alltid kul att träffa sina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar