söndag 28 augusti 2011

Det växer fram!!

I torsdags fick vi vår marksten som ska läggas utanför köksingången. I fredags drog maken igång arbetet med att lägga dom, det blir verkligen supersnyggt. Eftersom maken åker på mässa en vecka nu så ville han verkligen försöka hinna klart med första delen nu i helgen. Att lägga sten är lite som att tapetsera, det växer fram väldigt fort, i alla fall om man är inne och städar och med jämna mellanrum går ut och tittar på hur det går!

Tanken var väl att jag skulle hjälpa maken med stensättningen men han var så otroligt bra på det själv att jag istället har koncentrerat mig på att röja inomhus. Barnens rum, hallen och linneskåpet har fått sig en rejäl genomgång. Detta medförde att jag kunde ta bort bokhyllan som har stått uppe i hallen, det kändes väldigt skönt, plötsligt kunde man andas där uppe!


På G!!

Den "stora" ytan växer fram!

Medhjälparna, som ni ser är det inga blåkläder som gäller för dottern.

Kantstenen kommer sedan fortsätta runt gräsmattan

Mitt projekt, från kaos....
...till en snygg ren hall!

2 kommentarer:

  1. Oj vad ni grejar!!! Vad härligt! Får riktig lust själv att bygga och tapetsera lite. Fär vänta till nästa år. Här växer bara möglet fram efter regn varje kväll. Tur att vi inte har så fuktigt i Sverige. Jag skulle bli tokig på att bekämpa det varje år.
    Var det inte den där bokhyllan du sågade av med cirkelsågen?!! Hi hi!
    Åsa
    (Fattar inte varför jag inte kan kommentera som -ekbergarna i bangalore ?? Blogger är helt knäppt!)

    SvaraRadera
  2. Du gjorde visst precis som jag sa:)) Jättefint både utomhus och inomhus. Kram

    SvaraRadera