tisdag 30 augusti 2011

En matkasse fylld av kärlek...

Igår hade jag kvällsmöte på jobbet, jag hann hem några timmar på eftermiddagen innan det men då gjorde jag annat som också var jobbrelaterat. När jag så kom hem runt 20.30 kände jag mig ganska slut i kropp och hjärna. Maken står då och packar inför veckan uppe i Stockholm som han åkte iväg på idag. När jag då kommer in, något sliten säger han -En av oss måste verkligen åka och handla mat. Jag kan säga att det fanns inte en cell i min kropp som kunde uppbringa den orken att sätta mig i bilen igen för att åka iväg till ICA.

I morse förstod jag allvaret i makens ord, det fanns ingenting hemma, jag lyckades få ihop till en väldigt torftig frukost åt barnen. Redan då började jag stressa över hur jag skulle hinna handla. Jag slutade jobbet 15.30, skulle åka hemifrån igen ca 16.30 och däremellan helst hinna hem och släppa ut vovven som redan varit hemma lite för länge. Mormor skulle komma och vara barnvakt och jag insåg att barnen kommer under den tiden jag är borta att bli hungriga. Stress, stress, stress...

Tillslut ringer jag maken och frågar om han på något sätt hinner springa in och köpa bröd och mjölk innan han åker iväg till Stockholm, vi bestämde att han skulle skicka ett sms om han kunde fixa det. Jo då, den underbara maken skriver och lämnar ett meddelande om att han fixat uppdraget. När jag sedan packar upp kassen, som blev levererad av min mamma eftersom hon skjutsat maken till tåget, hittar jag förutom rejält med mat den här....



...det är kärlek! Tack älskade J, du är bäst!!


1 kommentar: