torsdag 18 augusti 2011

Skolstart

Idag började Storasyster ettan, 1b kommer hon nu gå i. Maken, lillebror och jag var med på skolstarten. På vår skola börjar de alltid höstterminen med att dra igång årets tema, detta gör de genom att lärarna spelar en liten teater i temats tecken. I år är det sagotema, så vi fick först se på Bockarna Bruse och Rödluvan och vargen. Efter teatern fick barnen samlas i sitt klassrum, där stod alla bänkarna uppradade.

Åhh, det var stort att följa med på skolstarten. Jag tror nästan att jag och maken var pirrigare än Storasyster, fast jag tror att hon tyckte att det var ganska spännande att få en egen bänk med färgpennor, böcker, pärm, penna och suddgummi!

Efter upprop, en saga, lite information och namnskyltstillverkning var det rast och därmed fick vi föräldrar inte längre vara med. Jag vet inte hur vi framstod som föräldrar idag för så fort vi lämnat Storasyster på hennes första skoldag gick vi till rektorn för att höra om vi kunde få dispens på extra ledighet till en Indienresa till våren...


teater...



...spelad av lärarna


längst bak i klassrummet, bör man bli orolig??!

självklart måste bänken ha en namnskylt, vi har väl alla gjort en!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar