måndag 29 augusti 2011

Nästa projekt...

Har lite funderingar på vad nästa projekt ska bli här hemma, på något sätt känns stensättningen mer som makens grej. Jag är lite sugen på att måla om köksmöbeln, den är lite gulvit i färgen och stolarna börjar trilla isär. Planen där är att helt enkelt måla om stolarna, klä om dom med ett underbart tyg jag hittade i somras, sedan ska jag ta bort bordsskivan som är brun och sätta plankor som bordsskiva istället. Slutligen ska jag även måla om vitrinskåpet så det blir vitare.

Vitrinskåpet har jag mätt tusen gånger och försökt få in där vårt nuvarande skafferi står, jag tycker att det hade varit supersnyggt att ha det som skafferi med snygga burkar i vitrindelen. Tyvärr är skåpet lite för brett för den ytan, det spelar ingen roll hur jag än mäter det går helt enkelt inte in, maken är dessutom väldigt negativ till att behöva sticka in handen i en springa bakom skåpet för att kunna tända i köket.

Men nu har jag istället då kommit på en ny idé, jag tänker att man kan bygga ett skåp av våra gamla fönster som man gör vägghängt, sedan skaffar man ett gammalt bord (och med gammalt menar jag givetvis ett vackert gammalt bord) som man sätter hjul på och som man kan ha dels som avlastningsbord men också dra fram när man är många som ska laga mat, som en liten lantlig köksö. Visst låter det som en toppenidé?!! Jo jag vet att vi redan har ett helt fungerande skafferi som faktiskt hör till köket men jag tror ändå att detta blir lite mer levande.

Det enda problemet är att jag inte vet om jag kan bygga ett skåp, men ärligt talat, hur svårt kan det vara??!


Här är tyget till stolarna, tyvärr kommer inte färgerna fram helt rätt på fotot



5 kommentarer:

  1. Precis! HUR svårt kan det va?! ;)

    SvaraRadera
  2. hihihi Passa på nu när maken är på mässa! Åtminstone tyget på stolarna. ;)
    Helen

    SvaraRadera
  3. Alltid lika spännande att se vad som hänt när man kommer hem igen efter att varit iväg några dagar..
    Puss älskling, o kör hårt så du är klar tills på söndag kväll ;)
    /Johan

    SvaraRadera
  4. Spännande med alla dina projekt. Det bor en liten omgörare i mig också (tyvärr inte i P så jag får tjata lite:) Jag samlar inspiration. Hoppas att det är min tur till våren att få fixa lite. Det längtar jag efter. (Jag lägger till din blogg i min läslista om det är ok? -Så jag inte missar nåt projekt:) kram

    SvaraRadera
  5. Man ska inte fråga maken för ofta Lena, då får man bar nej som svar, det gäller att passa på när dom är borta :)) klart du får ha min blogg på din lista :)

    SvaraRadera