måndag 15 augusti 2011

Drömmars betydelse...

Vi har fått nya grannar, eller nya kanske inte är rätta ordet de flyttade in för ett år sedan. De har i alla fall byggt ett jättefint hus och i lördags fick vi följa med in och se hur de har det. Jag kan säga en sak, nu vill jag verkligen ändra om här hemma! De hade det superfint, ljust, lantligt med vitmålade golv och trappa. Ett härligt lantligt kök med en kitchen aid som stod på en bänk och glänste, ja ni förstår, det var lite av mitt drömhem. De hade dessutom ett kök som såg ut att vara platsbyggt, när luckorna inte ligger utanpå stommarna. Grannen förklarade att : Vi valde att sätta dit lister så det skulle se platsbyggt ut.

När vi sedan kom hem och jag gick här och funderade på allt jag ville måla och ändra om kom vi in på det här med köksluckorna, jag funderade på hur sjutton man fick dit lister så det ser så där lantligt platsbyggt ut. Maken såg då ganska förskräckt ut och sa med bestämd stämma att det inte alls var så att grannen själv hade satt dit listerna, de hade gjort ett tillval när de köpte köket som sedan fabriken hade tillgodosett. Han förstod inte alls min entusiasm över att man kanske hade kunnat få till något liknande här hemma. Faktum är att när vi köpte köket ville vi egentligen haft ett sådant kök men det var för dyrt.

I morse när maken kom upp sa han lite sammanbitet att han inte uppskattade att jag var otrogen mot honom även om det bara var i drömmen. Det visade sig att han drömt att jag var med en kille som bor lite längre bort (ja Linda i backen, det hade tydligen handlat om din man).

Jag funderade lite på det, Linda i backens man har egen byggfirma. Det krävs ju ingen större kunskap i drömtydning för att förstå vad som döljer sig i makens undermedvetna. Han vet att jag vill bo ihop med någon som vill förverkliga alla mina drömprojekt, nu har han dåligt samvete för att han inte såg "list på köksdörrarna" som ett kul projekt att ta sig an. Jag drog teorin för maken, han svarade lugnt - Ja och den drömmen du hade häromnatten, när jag förgiftade dig, vad tror du att ditt undermedvetna vill säga med det?!

Hmm, vad svarar man på det??...

2 kommentarer:

  1. Fy vad läskigt! Sluta drömma sånna drömmar!
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha!!!!

    Fia, du kan ju hälsa din älskade man att vi har det mer KAOS än dom som inte har hantverkare till äkta makar!!
    Finns ingen tid över till det egna hemmet.
    Så jag tror han kan vara lugn på den "bytesfronten" Tror nästan att jag skulle vinna på det bytet ;-))

    (skrattar fortfarande)

    Puss o kram Linda i backen

    SvaraRadera