måndag 22 augusti 2011

Nu drar det igång...

Det har varit en intensiv helg fylld av kalas, gårdagen avslutade vi med barnkalas för Lillebror. Det var bestämt att det skulle köras vattenkrig på kalaset och tro det eller ej men vi hade otrolig tur med vädret, strålande sol hela dagen!

Idag kör vardagen igång på allvar, nu är det skola som gäller för barnen på dagarna. Det är lite jobbigt innan man får koll på allt, tider som ska passas, vilka dagar ska de med skolbussen, när är det gympa, har vi frukt hemma, kolla skolväskans alla fack efter lappar från fröken.

Igår kväll bröt Storasyster ihop, hon hängde runt halsen på mig och ville stanna där och gosa hela tiden, inte alls vara i skolan. Jag förstår hur hon känner sig, måndagsångesten infinner sig, helgen har gått för fort. Jag vill inte heller släppa taget om barnen, jag vill också ha dom hos mig hela tiden och bara strunta i skola, jobb och vardagen. Det känns som att tiden inte räcker till, man hinner inte allt man vill, man hinner inte ens allt man bör.

Huset ser ut som sju svåra år här hemma. Presenter och leksaker överallt, tvätt i högar som aldrig kommer in i garderoberna, en tovig hund som bör kammas, en långhårig son som bör klippas, en kropp som ska tränas, veckomenyer som ska sättas ihop, mat som ska handlas, fönsterbrädor som ska torkas, fönster som bör tvättas, golv som ska dammsugas, sand som ska grävas, jord som ska strös ut....

Listan är lång men orken är liten, alldeles för liten när man kommer hem efter en dag på jobbet. Jag tar ett djupt andetag och så kör veckan igång...


Det bästa vi har i livet!!

1 kommentar:

  1. Håller med dig vännen.. Lycka till med vardgspusslet! Kramar Helen

    SvaraRadera