torsdag 23 februari 2012

Dessa kläder!!

Usch vad jag tycker att det är svårt med utkläder till barnen. I höstas köpte jag ett par Kaxs regnbyxor som jag tyckte var superbra men igår när jag hämtade Lillebror från fritids såg jag att de börjat gå sönder på insidan av benen, inte i sömmen utan bredvid. Först tänkte jag att jag får stryka på några lagningslappar men när jag nu tittar närmre på dom ser jag att de håller på att spricka hela vägen. Vad kan man begära av barnkläder? Ska de hålla mer än en termin? Lillebror leker ju verkligen och det vill jag ju givetvis att han ska fortsätta med.

Tittade på polarn och pyrets hemsida, de har ett par skalbxor som ser jättebra ut men frågan är kommer de också gå sönder efter ett halvår?! De kostar trots allt dubbelt så mycket som Kapp Ahls. Usch jag tycker att det är jättesvårt!

Så här ser byxorna ut och det ser ut att nästan gå upp utmed hela byxbenen!





Igår trotsade i alla fall Lillebror och jag det extremt tråkiga, regniga, grå vädret och köpte lite sommargrejer till vi ska åka! Nu är det bara fem veckor kvar till vi lämnar Sverige för en månad i Indien!!









3 kommentarer:

  1. Jag håller med! Dessa byxorna har jag också til Adam och de har varit kanon tills vi också fick hål. Jag har köpt en slags lagningstejp för regnkläder i tygaffären. Det var en stor bit som man fick klippa till själv. Än så länge har det hållt, i ett par veckor i alla fall. Billigare än nya i alla fall.....
    Mitt största problem är att storleken större på överdragsbyxor inte har mudd nertill utan är raka! De kommer gå sönder på några dagar på sonen.... Tips på detta problem mottages gärna!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Coola kläder!!! Kram på dig lille tuffing. Jag vet en kusin som kommer att bli avundsjuk på hatten!

    Och Mimi, sy på mydd vet jag!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset det är så jag har gjort nu, men det hade varit skönt med ettenklare sätt eftersom det inte är min favoritsysselsättning..... och så är jag lite bekväm. Det känns trist att sy om nyinköpta kläder också.....
    Kram

    SvaraRadera