söndag 5 februari 2012

Shopping och skridskoåkning....

I lördags när vi tittade ut stod termometern på MINUS 20 grader, Burr, kan man verkligen säga då. Istället för att gå ner på sjön och åka skridskor blev det en tur till Lager157 i Gällstad.

Där införskaffades träningskläder/friluftskläder på Crafts utförsäljning. Jag köpte tunt fleecefodrade löpartights, en polotröja och en vind/regnjacka ( löparjacka). Det känns bra att ha riktiga grejer när man ska vara ute även om tightsen var hemska på, i dom kunde man inte trolla bort ett gram ens!

Till barnen blev det en fleecejacka, joggingdress, ett coolt linne till Storasyster och hon köpte även en riktig 80-talströja, kort modell med lite fladdriga ärmar. Hon var VÄLDIGT nöjd den lilla damen.

När vi kom hem drog vi på oss våra fantastiskt bra underställ, trotsade termometern och drog ner till isen. Barnen och jag tog skridskor medan maken tog på sig pulsklockan och packade med längdskidorna.

Solen sken så det var faktiskt riktigt härligt, Morris sprang som en tok, barnen och jag åkte på och maken gav sig iväg på skidorna. Efter bara några minuter ser jag en skidåkare komma mot oss, funderade på om det kunde vara maken men den här åkaren såg verkligen trött ut, som om han hade åkt några mil, det gick tungt. Nej, det kan det ju inte vara tänkte jag, men jodå, visst var det min käre man som kom tillbaka, det hade varit tyngre än han väntat sig. Till hans försvar kan man nämna lite förkylning i kroppen och ingen direkt snö att sätta stavarna i. Men kul såg det ut!!

Idag tog vi också oss en skridskotur, i betydligt varmare temperatur men solen var frånvarande så efter någon timme var vi rejält kalla. Det är så härligt när alla kan vara med, Morris som springer fritt över jättestora områden, Storasyster som åker som en galning och i år börjar det släppa riktigt bra för Lillebror med! Nu hoppas jag bara att det slutar snöa så vi kan fortsätta åka i veckan!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar