fredag 10 februari 2012

Vilken natt!!...

Den här veckan har maken varit i Stockholm, då brukar jag krypa till kojs lite tidigare än vanligt ( är det möjligt tänker nog maken nu men det är det faktiskt ). Barnen tycker att det är väldigt mysigt att jag kryper ner hos dom men Morris uppskattar tydligen inte dessa tidiga kvällar.

Hela veckan har jag sprungit som värsta bebismamman, han har gnällt, gnällt och gnällt. Antingen har han behövt springa ut eller så har han varit hungrig och törstig. Jag har nog i snitt varit uppe tre gånger/natt. Grejen är det att han ÄNTLIGEN slutat kissa inne!! Toppen för oss, mattorna blir i och för sig inte tvättade lika ofta men ändå, toppen helt enkelt. När han då gnäller på natten vill man ju inte chansa på att han "bara" är törstig, ja ni som tränat barn på att bli blöjfria vet hur det är, man chansar helt enkelt inte.

I förrgår natt var jag förutseende, jag höll mig vaken lite längre, hade sett till att ge honom mat tidigare på dagen och alla behov var uträttade innan läggdags. Vattenskålen fick dessutom följa med upp, här skulle man minsann inte vakna av en törstig pipande hund. Vi sov så gott heeeela natten.

Så kom gårdagens kväll, samma förberedelser gjordes denna kvällen förutom att jag kom i säng lite tidigare. Klockan 23.00 vaknar jag av ett evigt pipande, försökte få honom att komma och läggs sig men icke. Går då motvilligt upp, när vi kommer ner för trappan hörs ett konstigt ljud, ett pipande som tro det eller ej inte kom från hunden. Det slutade lika plötsligt som det kom. Morris sprang oroligt runt som en liten tok här nere. Jag öppnar dörren han springer ut och slår en ynka liten drill, sedan rusar han in igen. Vi går upp igen och ljudet hörs igen, konstigt tänker jag men kastar mig i säng.

Morris fortsätter med sitt oroliga pipande, tillslut väcker han även Storasyster som plötsligt går upp och släpper ut honom för andra gången på en halvtimme. När hon går ner hörs ljudet igen. Dom kommer upp igen, tydligen hade han inte ens kissat denna gången men pipandes fortsätter ändå, alltså Morris pipande inte det konstigs ljudet.

Jag börjar nu bli riktigt förbannad och vill verkligen bara sova men Morris går som en osalig ande och gnäller så tillslut går jag upp ännu en gång. Jag släpper ut honom för tredje gången den här natten. Kommer på att jag glömt stänga av datorn så jag passar på att göra det, verkar konstigt att ljudet skulle komma därifrån men jag kunde inte komma på vad det annars skulle kunna vara. Jag passar också på att gå på toa, plötsligt hör jag hur det spolar i kranen köket, då blir jag faktiskt ganska rädd tills jag ser att Storasyster är uppe och dricker.

Morris kommer in igen och precis när vi kommer in köket låter det konstiga ljudet igen. Då lyckas jag äntligen lokalisera det till makens pulsklocka, den hade låg batterispänning. Det var ju därför Morris hade irrat omkring så oroligt, han trodde väl att maken kommit hem. Jag inser ju att om jag vill kunna sova utan en pipande hund som stör så måste jag få tyst på skiten. Sur som attan står jag och trycker på varenda knapp, vet inte om jag lyckats nollställa alla makens resultat eller inte men tillslut dog batteriet och vi kunde äntligen komma till ro.

Man kan väl säga att jag inte vaknade helt utvilad idag och inte blev det bättre av att Lillebror kommer nerrusande idag och ropar - Jag måste spy!!!

Tjoho vad livet är kul ibland, nu är det bara att vänta och se om vi andra klarar oss...



Allt berodde på den här!!:



...och den här!!:








3 kommentarer:

  1. Stackars liten. Det kan väl inte smitta genom internet för då kunde det varit från mig!
    Kram moster

    SvaraRadera
  2. Inte roligt! Stackars lillebror o hoppas ni andra klarar er och kan få en trevlig helg med mycket oavbruten sömn. Morris är ju 'värre' än en bäbis....;)Kram

    SvaraRadera
  3. Blä!
    Hoppas att ni andra klarar er och att vi ses imorgon!
    Kram

    SvaraRadera