fredag 3 februari 2012

iCloud....

....jag fick ju en IPad av käre maken i julklapp, fantastiskt bra måste jag säga. Då finns ju en superbra funktion, nämligen iCloud, den innebär att Ipaden och Iphonen skickar information trådlöst mellan sig. Tar jag tex ett foto med telefonen har jag det på Ipaden efter en liten stund utan att jag själv gjort något.

Idag satt jag på morgonen och skrev inköpslistan på Ipaden, sedan tog jag telefonen till Ica och listan fanns där.

Nu till dagens husmorstips: Om du har hela inköpslistan under "anteckningar" på din IPhone och du tänker - nu kan jag ju vara smart och sudda ut varorna jag lagt i vagnen. GÖR INTE DET!!! En iPhone suddar VÄLDIGT fort, på bara ett litet tryck kan man faktiskt sudda ut halva listan. Har man då inte bra minne (vilket man oftast inte har om man gjort en lista för då vore ju det onödigt att man gjort en från början) blir det svårt att komma ihåg vad som ursprungligen stod på den där listan!




3 kommentarer:

  1. Dagens tips: jag har en app som heter ShopShop :) mycket bra för handlingslista!!

    Kram H E

    SvaraRadera
  2. Jag har också Shopshop och den är svårsuddad! Prova den. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får helt enkelt kolla upp detta! Frågan är bara om Iclouden fungerar på den, det är smidigt att skriva på paddan

      Radera