lördag 25 februari 2012

Lillebrors tänkvärda ord...

Igår skulle vi på 40-årsfest, när vi hade svidat om till finkläder frågar jag Lillebror om inte han ska ha den nya hatten på sig.

Först var han lite tveksam så säger han -Kommer alla skratta åt mig då?

Jag svarar lite förvånat -Det är klart att dom inte kommer skratta, du är ju JÄTTECOOL i den!!

Då säger han -När vuxna tycker att barn är coola skrattar dom åt dom.

Jag fick mig verkligen en tankeställare för visst är det ofta så! Att det sedan egentligen inte är så att man skrattat ÅT dom i elakt syfte är ju inte lätt för ett barn att förstå men ofta blir de ju så söta att man inte kan hålla inne skrattet.

Jag förklarade för Lillebror att vuxna blir skrattlyckliga av att se ett coolt barn, vi kan helt enkelt inte hålla inne skrattet när barn är så snygga. I framtiden ska jag tänka mig för, ärligt talat hade inte jag heller gillat att någon skrattade åt mig när jag tagit på mig snygga kläder!!

Hur gjorde han då? Hatten åkte på och han var den sötaste, coolaste killen på hela partyt. Nej då, jag är inte partisk!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar