onsdag 15 februari 2012

Sportlov....

..Ja inte för mig men för barnen, de har åkt iväg till farmor och farfar där det var fullt schema på olika roliga aktiviteter de skulle göra.

Då blev det ju så att jag plötsligt hade en ledig eftermiddag utan barn. Hur utnyttjar man det bäst tro, jo genom att göra en liten shoppingtur givetvis. Jag menar, barnen äter ju inte hemma på tre dagar, där fanns ju genast en ekonomisk vinst som bara var tvungen att spenderas, eller hur?!

Det blev i alla fall en tur till Visko, där införskaffades det nya snyggestövlar till Storasyster (antagligen alldeles för stora), ett par tråkestövlar till Lillebror ( när det gäller gummistövlar går det fortfarande att köpa enbart praktiska, utan någon som helst modeaspekt), sedan blev det också ett par skor till mig själv!! Först hittade jag dom i blekrosa, bedårande söta men jag har ju sällan blekrosa kläder utan mer skarp rosa och det är ju inte så snyggt ihop så det blev tillslut samma par i brun ton.

Visar också de snygga vardagsglasen jag köpte på Ikea innan tjejmiddagen i söndags. Tänk så lyxigt att ha vardagsglas på fot, vi kommer antagligen att känna oss lite som kungafamiljen när vi sitter runt middagsbordet i fortsättningen.

De grå glasen var maken lite orolig för, han tyckte att de kändes lite tunna för att kunna funka i vår familj. Men har han rätt i det behöver han inte oroa sig så länge för då lär de ju vara sönder och borta inom en snar framtid!
















1 kommentar:

  1. Vilken shopping !! Bra jobbat att hitta så många fina saker på en och samma gång.
    /Christina i Fristad

    SvaraRadera