lördag 11 februari 2012

Fullt ös...

Det blev en dag med fullt ös trots allt. Vi började med att åka och vattna blommor hos mamma och pappa, sedan när vi ändå var på rätt sida stan kände jag min plikt och gjorde ett besök hos Blomsterdesign. Där hittade vi tre fina ljusstakar och två godisklubbor, tre nöjda familjemedlemmar kom ur den affären.

Efter det följde ett besök på Ica, Åhléns, hem för lunch, ner till sjön för lite skridskoåkning och sedan hem till lite pyssel.

Jag klädde om en kontorsstol vi har i sovrummet, det blev ett diskret tyg, hade egentligen velat ha en färgklick men jag hittade inget kul tyg. Storasyster satte igång och började bygga ett litet hus åt en liten minikatt. Jag fick avbryta mitt sömnadsprojekt när hon behövde låna symaskinen för att sy en liten madrass. Hon satte sig vid maskinen och tryckte pedalen i botten, tjohej vad det gick, hon var som en sömmerska som hade jobbat i tjugo år, inga problem här inte!

Under tiden skulle Lillebror fixa kaffe åt mig, han gick in i det projektet med samma självförtroende som Storasyster hade vid symaskinen. När jag frågade om han lagt i två skopor kaffe svarade han förvånat - Två?! Jag har typ hällt i sju!! När jag tittade i filtret var det fyllt med kaffe, jag kunde ha blivit pigg som en duracellkanin!!




Nya ljusstakarna!




Före....



.........efter!

1 kommentar:

  1. Oj, vad många inlägg jag missat att läsa.
    Sååå trevligt du skriver. Skulle velat se Maja och Måns i full karriär. kram mamma

    SvaraRadera