torsdag 16 maj 2013

Blocketfynd nr 535 (eller?!)...

Ja idag har jag hämtat ett litet nytt blocketfynd. Jag har länge varit på jakt efter ett nytt soffbord, jag har haft två sökkriterier, svarvade ben och en hylla under.

Härom dagen hittade jag plötsligt det, 300 kr, billigt och bra och med perfekta ben. Det var lite högt så jag skulle behöva såga av benen men det känns ju trots allt lättare än att lära sig svarva och bygga ett eget bord.

Jag mejlade annonsören, bordet var fortfarande till salu men han bodde i Ulricehamn. Jag frågade om han hade vägarna förbi Borås och det visade sig att han jobbade här. Jag måste säga att han var en väldigt tillmötesgående säljare, han var lite orolig för att få in bordet i sin bil men om det inte gick så kunde han fixa en släpkärra att ta det på. Jag bad honom mäta lite på sin bil för annars tänkte jag åka till Ulricehamn och hämta det. Det kändes inte helt rätt att den stackaren skulle hyra en släpkärra för ett trehundrakronorsbord. Jag fick tillslut svaret att det nog skulle gå in och att vi skulle mötas på en parkering i stan. Jag var ute i god tid och stod i solen och väntade på en liten fullastad bil. In svänger en Fordkombi i samma storlek som min Toyota Corolla!! Är det typiskt manligt att tänka negativt, ligger det i deras gener?? I min värld fanns aldrig tanken att det här bordet inte skulle komma plats i min bil.

Ja nu står det i alla fall i garaget i väntan på en avslipning och ommålning och vet ni vad? I glädjen över de perfekta bordsbenen glömde jag att jag ville ha en hylla under! Hoppsan!!

Här är fyndet, jag kommer behöva såga av det över fotstödskrussidullet, tror det blir ett snyggare bord då, inte så pråligt och för er män där ute som är lite negativa, jag inser också att det blir lite mer ostabilt men ibland måste design gå före finess!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar