lördag 18 maj 2013

Hmm, hur tänkte jag här...

Ni som läst min blogg ett tag vet att jag har letat efter en gammaldags kryddhylla, ni vet de där med glasbehållare till kryddorna. Jag har inte lyckats hitta någon hittills eller lättare sagt, de jag hittat har varit snordyra. Häromdagen hade en affär här i Borås bloggrea, de sålde två kryddhyllor men med plåtbehållare istället. Jag lyckades lägga vantarna på en av dem!!

Glad i hågen konkade jag hem hyllan, väldigt nöjd måste jag nog ändå säga.....

....ända till jag fick in den i köket. Jo ni förstår jag hade inte riktigt mätt och kollat så den skulle få plats. Jag hade faktiskt inte över huvudtaget funderat över måtten. Hyllan var ju så snygg!! Maken, som hade druckit ett glas bubbel, bara skrattade åt eländet. Vi har nu ett kök med en snygg kryddhylla, dock ingen plats att laga mat på längre. Ja, ja, jag får möblera om lite helt enkelt. Hyllan ska stanna!!

Ett litet husmorstips kan ändå vara att ge gubben lite bubbel innan man visar sina inköp. I alla fall min make blev bra mycket mer positiv i sinnet av det. Dock ett varningens ord här om du är en storshoppare, tänk på att det i så fall kan leda till alkoholmissbruk, då kanske det är bättre att ta en negativ kommentar istället.








1 kommentar:

  1. Ställ den under nya soffbordet så har du hyllan som du ville ha och praktisk förvaring på köpet!!
    Kram syster!

    SvaraRadera