torsdag 30 maj 2013

Möten i rymden...

Här sitter jag, snart 39 år i vår glas veranda, mitt absoluta favorit rum i hela vårt hus. Jag sitter här i min ensamhet men ändå möter jag så många människor och deras öden, de flesta vet inte om det, vet inte att jag har tagit del av deras vardag. Precis som att jag inte vet vilka som följer mig i min. Visst är internet fascinerande? Vissa öden klickar jag mig fort vidare ifrån och går aldrig tillbaka till, men så plötsligt möter man någon som man fastnar för. Det kan vara sättet att skriva, de inspirerande pysslen, de vackra fotona eller livsödet för den människan som gör att jag ständigt återkommer. Jag blir nyfiken, vem är människan bakom signaturen. Man får små pusselbitar som man försöker sätta ihop för att få en helhetsbild av människan. Ibland delar man livsöden och ibland är det så långt från ens egen verklighet som det går att komma. Jag vill veta mer, hur orkar man leva som ensamstående trebarnsmamma utan bra ekonomi, varför lämnade han henne för en annan, hade drogproblemen funnits redan innan? Hur går det till när någon ska vara surrogatmamma?

Små möten i rymden, ibland anonyma men alla viktiga...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar