torsdag 9 maj 2013

Livet på kaosbacken...

Maken åkte iväg och spelade golf idag, själv gav jag mig i kast med det nya tyget och klänningsprojektet. Man kan väl lätt säga att hela huset ser ut som sju svåra år, det är svårt att hinna både städa, träna, jobba och pyssla. Idag var väl en dag jag borde ha ägnat mig åt städning men istället blev det nu pyssel för hela slanten.

När jag står där i köket och klipper och nålar tyg för fulla muggar kommer Storasyster. Följande konversation hölls :

S: Mamma, varför har vi nästan alltid kaos här hemma?

Jag: För att jag inte är en städande mamma, jag gillar att pyssla istället. Tycker du att jag borde vara en mer städande mamma??

S: Ja, för då slipper vi städa så mycket (hon höll just då på att tömma diskmaskinen)

Jag: Fast då skulle jag ju få er att städa ännu mer.

S: Oj, nej då vill jag inte att du blir det. Jag önskar att pappa var hemma och städade mer.

Ja vad säger man, klok unge det där!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar