fredag 4 februari 2011

Framtidsdrömmar....

... ja jag är ombytlig och vill ständigt förnya, förändra, förbättra. Idag när vi satt vid frukostbordet och pratade lite om olika saker jag vill göra här hemma i framtiden, både små pyssel och lite större projekt, kom jag på att jag skulle vilja lära mig att svetsa. Visst vore det bra att kunna det!?

Efter en stunds funderande kom jag också fram till att jag önskar att jag hade varit en möbelsnickare. Då höll maken på att sätta kaffet i halsen, han är nog väldigt glad att jag inte är det. Tänk vad många påbörjade möbelprojekt som hade funnits här hemma då!!

Jag kanske ska börja jobba på min uthållighet så jag orkar slutföra mina projekt, fast det vore enklare om maken jobbar på att hitta glädjen i att slutföra mina projekt. Då hade vi varit ett oslagbart team!!

3 kommentarer:

  1. Du får lära upp honom i att avsluta dina projekt! Bra ide va!!!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Hihihi! Du är bara för skön!

    Det sägs ju att ett gott skratt förlänger livet, så alla vi som har turen att få vistas i din närhet lär ju leva i evighet!

    SvaraRadera
  3. Ha, ha! Jag brukar säga att det hade varit kul att jobba som någon form av snickare, men jag har faktiskt aldrig kommit på tanken att lära mig svetsa.......nej ska jag göra någonting annat får det nog bli någonting som har med papper att göra!
    Kram Mimi
    (Jag äter gärna kycklingen det lät gott, kunde inte låta bli att kika på receptet.....)

    SvaraRadera