fredag 4 februari 2011

Tips på fredagsmys...

Ja som ni märker har jag inte så mycket att göra här hemma idag så det blir många inlägg! Tänkte i alla fall tipsa om ett gott recept vi testade igår. Själv tycker jag inte att curry låter så gott i recept men det här var supersmaskigt enligt maken och mig. Om någon i mitt tjejgäng läser det här, kan ni sluta läsa nu!! (Ja det kanske bjuds på det här hos mig nästa gång)


Kokoskyckling med citron och curry

4port

400 g kycklinglår (jag tog 4 kycklingfiléer)
0,5 msk rapsolja
1 gul lök
0,5 chilifrukt, finhackad, röd
0,5 citron rivet skal och saft
1 tsk curry
0,5 gul paprika
1 tsk ingefära, färsk
2 dl kokosmjölk lätt
1 st röd paprika
salt och peppar
2 msk tomatpuré
2 vitlöksklyftor

Skär paprikorna i klyftor. Bryn kycklingen. Hacka löken, vitlöken, chili och ingefära.
Tillsätt lök, chili, vitlök och kryddor och låt fräsa med en stund och tillsätt sedan paprikaklyftor, citronsaft, rivet citronskal, tomatpuré, kokosmjölk.
Koka på låg temperatur 15-20 minuter. Servera med vildris och sallad.

Vill man piffa upp den ännu mer kan man strö i lite cashewnötter och strimlad torkad aprikos.

Smaklig måltid och ha en mysig fredag!

1 kommentar:

  1. Tyckte inte det lät så gott igår när du pratade om det men nu måste jag testa! Alla ingredienser finns ju här! Underbart.
    Sys

    SvaraRadera