tisdag 8 februari 2011

Hierarki i sängen...

Maken är ju som sagt i Stockholm hela veckan, då brukar barnen vilja sova i hans säng. I början på veckan brukar jag vara hård på att de ska somna i sina egna sängar och att de sedan får komma på natten.

Diskussionen kom upp igår, Storasyster försökte boka platsen bredvid mig men då blev Lillebror sur och sa att hon alltid får ligga där. Det ligger något i det påståendet, vilket även Storasyster förstod, så hon ändrade sig och sa att försten som kom fick ligga där.

Tydligen var det Lillebror som kom först för mitt i natten hör jag Storasyster viska högt till Lillebror: Lillebror, ska vi byta plats??

Men Lillebror är inte dum han, han behöll bästa platsen ända till morgonen!

2 kommentarer:

  1. Jag gör en "tummen upp" för dig, lillebror! Ibland är storasyskon bra på att resonera så det blir som de vill (det har jag ALDRIG gjort mot min lillasyster!! ;))
    Mosterkram

    SvaraRadera