onsdag 23 februari 2011

Friska vindar....

Ja här hemma blåser det friska vindar. När jag kom hem med Storasyster efter hennes dans säger maken till mig att han tycker att det känns väldigt kallt här hemma. Det är klart att lite kallt är det här för jämnan just nu. Efter förra elräkningen bestämde vi oss för att sänka värmen lite så man får tummen ur att elda i kakelugnen.

Idag fick jag ett ryck och städade i förrådet i hallen, jag blev jättevarm av allt röj så jag brydde mig därför inte om att tända i kakelugnen. Efter middagen kom Storasyster huttrandes och undrade varför vi har det så kallt. Har du kollat att pannan fungerar, fråga maken mig. Nej det hade jag ju inte eftersom jag inte frusit på hela eftermiddagen. Men när han säger det inser jag också att så här kallt har det inte varit här hemma innan i dag. Maken går och kollar pannan, i min iver över att få ordning i förrådet (för ja jag får väl erkänna, jag har några nya projekt angående hallen och då ingår det att vi har bra ordning i förrådet) har jag lyckats stänga av värmepannan!! Kanske inte bästa dagen att göra ett sådant misstag på då det är minus 11grader ute. Men nu känns det i alla fall väldigt motiverande att elda!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar