fredag 18 februari 2011

I have a dream...

Jag hittade ett så fint gammalt skåp på nätet som jag kände att jag bara var tvungen att ha!! Hur svårt kan det egentligen vara att bygga ett skåp?? Detta var ju dessutom bara plankor som knappt sitter ihop. Jag tänkte smart att man kunde använda sig av någon gammal garderobs- eller balkongdörr vi har stående men det fick jag ju reda på ganska snabbt av maken att det går inte. Jo, där får jag nog erkänna att han har rätt, de är nog alldeles för tjocka för att sätta på ett skåp.

- Men hur svårt kan det vara att göra egna dörrar? frågar jag maken
- Nej, det är nog inte svårt alls, svarar han glatt.
- Är du ironisk nu? frågar jag då
- Ja, svarar han och lägger sedan till - åk hem till Pappa och ställ dig i hans garage med alla hans maskiner!!

Jo ännu en gång inser jag att jag borde varit gift med svärfar. Vi har i våra ensamma stunder diskuterat våra bromsklossar (min:maken, hans: svärmor), det är ju synd att svärfars entusiastiska skaparlustsgener inte gick vidare. Det är ju också väldigt synd att om maken nu ska vara lik sin mor kunde han ju varit det fullt ut, då hade vi ju haft ett underbart rent och städat hem!!

Häromdagen hittade jag en annan fin bild på nätet där de hade ett vitrinskåp som skafferi. Det var jättefint med fina burkar. Redan då föreslog jag att så skulle vi ju kunna göra med vårt vitrin. Maken var (surprise!!) inte så jättetänd på idén. När vi nu hade haft diskussionen om att göra ett skåp sa jag till maken att idén om att bara göra vårt färdiga skåp till skafferi kanske inte var så dumt i alla fall!!

Hans svar på det hela?? -varför måste man hålla på att göra om allting hela tiden, kan vi inte bara ha det som det är och ägna tiden till att spela golf!! På den frågan är ju svaret verkligen nej, tänkt vad tråkigt det skulle vara här hemma då!!

Ja, jag vet att många där ute tycker synd om maken som får leva med mig och mitt enorma behov av att ständigt förändra. Men som jag förklarade för maken, förr i tiden bytte jag pojkvänner, nu håller jag stenhårt kvar i min älskade familj medan möblerna ständigt får byta plats!!

Ett litet ps till min mamma som nu funderar på var jag ska göra av vårt befintliga skafferiskåp. Det skåpet har ju bara stått i köket, det finns ju massor av andra rum att testa det i!!!




Visst är det otroligt vackert!!



(Alla bilder lånade från nätet)

2 kommentarer:

  1. Åhh så snyggt, o tänk vad fint det skulle passa till PIP-tapen!!!!!!
    Kramis Linda i backen

    SvaraRadera
  2. TAPETEN menade jag ju!

    SvaraRadera