torsdag 3 februari 2011

Min familj....

Jag har funderat lite på det här med relationer. Mina föräldrar är lyckligt gifta och har varit det i över 40år. Många av mina vänner har också kvar sin kärnfamilj men det är ju också många som inte har det, där föräldrarna har gått skilda vägar. Även om det är självklart för mig att mina är tillsammans så tycker jag inte det är konstigt eller fel att andra valt att dela på sig.

Nu häromveckan åkte mamma ner till syrran i Indien medan pappa åkte till alperna med ett grabbgäng. På tisdag beger sig även pappa ner till övriga familjen i Indien. När jag har pratat med folk om detta, folk som inte känner till min familj så väl, har jag varje gång påpekat att pappa ska åka ner lite senare. Det har på något sätt känts viktigt att få dom att förstå att mina föräldrar hör ihop. Kanske är ens bakgrund viktigare för en än vad man tror, en del av ens identitet som man i vuxet läge inte tänker på...

2 kommentarer:

  1. Grabbgäng, kallas det inte gubbgäng när alla är mellan 60 - 75 år.
    Ja, vi är fortfarande väldigt lyckliga och det känns bra att längta lite extra, när vi är skilda åt. Det önskar vi våra två fina flickor också. kram mamma

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha , jag tänkte skriva gubbgäng men så vet jag en som brukar reagera när jag säger tant om kvinnor i 67-årsåldern ;))

    SvaraRadera