tisdag 8 februari 2011

Storm...

...ja kanske inte riktig storm men fy vad det blåser ute. Inte gör det saken bättre att det är snöblandat regn i luften. Den här dagen är full av jobb, föreläsning och simskola. Igår tänkte jag att om jag går upp riktigt tidigt och tar med Morris på dagens längsta runda redan på morgonkvisten så har jag klarat av den innan resten av dagens stress börjar.

Klockan ringde 05.20 och jag klev motvilligt upp, på med tjocka kläder, mössa, halsduk, vantar och reflexväst. Sedan var det Morris tur att få på sig sin lilla käcka regndräkt. Det går hur bra som helst att ta på den, han står så fint så! Men när vi kommer ut och ska gå, då är det värre. Igår fick han upp farten efter ett tag men nu på morgonen var det lögn att få honom att öka takten. Efter 20 minuter hade vi med nöd och näppe lyckats ta oss förbi roddklubben, då gav jag upp och vände. Nu har han i alla fall uträttat alla behov och ligger nöjd på mattan och biter på ett tuggben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar