torsdag 18 mars 2010

Dagens citat

Ibland har man svårt att hålla sig för skratt. Vi satt vid frukostbordet och Lillebror åt filmjölk. Plötsligt säger han -Varför blir jag så jäkla smutsig?!

Jag uppmuntrar verkligen inte till svordommar men det lät så roligt och jag förstår honom, han kan nämligen inte äta ett mål mat utan att spilla.

När jag tänker efter har han nog fått det efter mig. Jag kan komma ihåg från när jag var liten att jag alltid fick smör på fingrarna när jag smörade bröd. Jag vet att jag också tänkte att det kommer jag inte få när jag är vuxen. Likadant var det med tuschpennor, jag fick alltid färg på fingrarna och även då tänkte jag att det går över när man blir stor. Nu är jag vuxen men jag kan inte smöra en macka utan att ha smör på händerna och bara jag tittar på tuschpennor så har jag färg på fingrarna. Så Lillebrors öde är nog att vara jäkla smutsig när han äter



2 kommentarer:

  1. Stackars Månsingen!
    Snart kommer han lära sig "blicken" också. Den man får från dig när du smörat dig på fingrarna och du, innan du torkar bort det, kollar upp för att se om någon sett det. :)
    eller hur?!?
    Kram

    SvaraRadera
  2. ha ha ha, ja framförallt kollar jag om mamma har sett!!

    SvaraRadera