måndag 29 mars 2010

En dag i taxi & convent center

På morgonen gick maken och jag upp runt sju och gick ut och satte oss och njöt av naturen och en kopp kaffe. När alla var uppe serverades det frukost bestående av toast, omelelett och pannkaka fylld med banan, socker och kardemumma, mycket smaskigt!! Efter frukost var det dags att packa igen för då var det här härliga dygnet slut.

Framme på land igen var det ännu en gång en taxifärd som väntade. Denna gången skulle det ta ca 4 timmar så det var bara att gilla läget. Efter någon timmes färd säger plötsligt Storasyster att hon har ont i magen, att det nästan känns som hon kommer spy. Snabbt skickas det en påse till henne. Hon sticker huvudet i den och vi försöker fråga om hon spyr. Hon säger inget utan sitter bara still. Då säger J det luktar som hon gör det. Vi ber chauffören stanna och kliver ur. Storasyster har spytt lite i påsen och säger att det är bra nu. Vi möblerar om och Å får flytta bak till barnen och Storasyster får flytta fram till mig så hon ser vägen och känner kylan från ac:n. Resten av resan sover hon nästan. Vi andra roar oss med att lyssna på Lasse Majas detektivbyrå. Trots en lång resa klarar barnen det väldigt bra. Tillslut är vi framme i Kovalam och Mollys hotell.

Taxikompisar!

Vi möts av en svettig, småfet engelska som verkar ganska frågande över vad vi gör där. Strul med bokningen gör att vi plötsligt inte har rum till på söndag utan bara till lördag. Ja, ja vi får ordna det senare, vi bestämmer oss för att äta lunch och att sedan kasta oss i polen. Det är ett gulligt hotell men tyvärr känns polen lite smutsig för att inte tala om den indier som verkar var en allti i allo och går omkring i kläder som inte sett vatten de senaste tre månaderna.

På kvällen tar vi en promenad ner mot havet för att kolla in stranden, när vi går förbi ett större hotell kommer plötsligt en man och vill att vi ska följa med upp till hotellet och ett convent center för att hälsa på en minister of tourism. Dessutom skulle vi få lite snacks. Vi följde efter mannen, först trodde jag att vi skulle hamna på en scen, man kunde höra någon tala i en mikrofon. Men vi kom upp till ett stort partytält där det satt fullt med välklädda Indier. Där fick vi slå oss ner för att lyssna på någon minister. TV var där och filmade och vi vet inte om vi blev filmade eller inte men efter några minuter bestämde vi oss för att sticka därifrån, vi fattade ju inte ett ord av vad talaren sa.

Vi reser oss upp och går därifrån men då kommer genast en Indier och frågar om vi inte vill ha lite te och några andra börjar öppna upp snackbaren för vår skull. Snacka om att vita har hög status!!! Vi gick i alla fall därifrån för att sedan ta oss till stranden som ligger i nästa vik, en lite större strand Lighthouse beach.