fredag 5 mars 2010

Hostig liten tjej

Stackars Storasyster har fått världens hosta, fy vad jobbigt det är. Trots tre doser hostmedicin i går kväll så blev det en jobbig natt. Hon har hostat hela natten kombinerat med att snurra fingrarna i mitt hår. När jag vaknade nu på morgonen kändes det som att ögonen hade torkat och krympt och att risken fanns att de skulle trilla ur ögonhålorna, känner mig lite som svamp Bob fyrkant. Tack och lov att det finns kaffe som piggar upp en.

Det var så typsikt att hon skulle bli dålig just nu. Hon och en kompis till henne hade frågat fröknarna om de fick göra en show för alla barnen på dagis. 30 stycken barn och 6 fröknar skulle du uppträda för. De hade gjort en dans som tydligen hade en överraskning på slutet. Jag frågade om de hade övat mycket men hon svarade att dansen var så svår att det inte gick att öva. Så min gissning är att de improviserar dansen och sedan gör de överraskningen i slutet som tydligen gick ut på att den andra tjejen lyfte Storasyster på ett avancerat sätt. Modiga tjejer som vill göra detta för alla barn och fröknar, speciellt eftersom ingen av dom är sådana att de ropar på uppmärksamhet i vanliga fall!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Stackare!!! Både lilla hostaren och du, svampBob. :)
    Uppträdandet låter ju jättespännande. Kommentaren att dansen var för svår att träna gör att man ser hela dansen framför sig! Härligt och modigt måste jag säga!
    Kram Åsa
    Ps Srev fel innan och trodde jag kunde radera helt men det gick visst inte.

    SvaraRadera
  3. Synd om er! Inte för att jag riktigt vet vem svampBob är men det låter ömkligt, både för svampen och Storasyster. Mest synd är det förstås om hostan hotar dansen. Det förvånar mig inte att Storasyster har idéer om shower och dans, men det är ett särskilt djärvt steg att fråga och att dansa inför publik. Jag är övertygad om att det blir succé. Är det med tyllkjol och allt? undrar Lena

    SvaraRadera