onsdag 17 mars 2010

Soffhäng

Idag är det VAB som gäller, dvs vård av barn.
Storasyster har klagat på huvudvärk några dagar men jag svarar alltid lite käckt att hon nog behöver äta eller dricka något. Men idag vaknade hon med huvudvärk och när hon sedan kom ner till toaletten var hon lite lätt glansig i ögonen. Det var bara att ta fram termometern och konstatera att det var feber på den lilla tjejen.

Jag fick göra en snabbvisit på jobbet och öppna så min kollega slapp stressa som en galning. Hon kom en kvart senare och tog över så jag kunde åka hem igen. När jag kom hem stod maken och väntade, stressad för han skulle träffa 35 personer i Kristiansstad, så det var bara puss och hej.

Barnen parkerades framför en film i soffan och jag tog en liten morgon tupplur. Ca en timme senare kommer Lillebror upp och lägger sig hos mig och klagar på huvudvärk och att han nog tror att han är sjuk. Så man kan säga att det blir en lugn dag på Granbacken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar