lördag 20 mars 2010

Mosad chokladmousse

Ibland blir man lite trött, vi ska några kompisar här i kväll och jag började fixa med maten. Jag skulle göra chokladmousse till efterrätt och allt flöt på bra. Hällde upp moussen i små formar som jag ställde på en bricka och sedan in i kylen. Efter en stund när de hade stelnat tog jag ut formarna för att dekorera och när jag sedan är på väg att ställa tillbaka brickan i kylskåpet går hela brickan sönder och jag nästan kastar in formarna i kylen. Det gick en flis ur brickan, precis det tumgreppet som jag hade. Hälften av formarna hamnade på sniskan och någon landade upp och ner. Trött blir man, tur nog klarade sig i alla fall några så våra gäster kan få dom som fortfarande ser fina ut!




Passade även på att göra Leilas maränger för jag fick äggvita över, jag tycker dom blir så fina!





1 kommentar:

  1. Låter smaskigt det där du! Och även om det sägs att man äter med ögat, så vet ju alla määnniskor att det, det stämmer inte. Man äter med munnen, och jag är övertygad om att välta moussar är lika goda som ovälta!

    Kram Johanna

    SvaraRadera