fredag 12 mars 2010

svart soffa

Jag är så nöjd med vår vita soffa på verandan, problemet är att Muffins (kaninen) också är väldigt nöjd med den. Vi brukar ha kompostgaller för dörröppningen men rätt som det är har man glömt det och då hoppar hon glatt upp i soffan och lägger sig. Jag får hålla med henne om att hon verkligen passar i den, jag har en filt som går i vitt och beige och det är ju Muffins färger också så hon smälter in fint.

Igår när jag städade såg jag att hon hade lämnat några små bruna fläckar efter sig, det störde mig lite så jag tänkte att jag slänger in kuddöverdraget i tvättmaskinen. Allt frid och fröjd tills jag får ut den och det är svarta streck på hela ena sidan!!

Vår maskin gör så med jämna mellanrum, det ser ut som någon har dragit med en svart gummisula på kläderna. Vi har inte riktigt hittat anledningen, ibland har det legat ett spänne i silen men inte alltid. Det värsta är att dom fläckarna inte brukar gå bort.

Jag tog i sär silen men hittade inget så jag satte tillbaka den, sprayade hela kudden med Tabort, slängde i en stor skopa vanish (hur det nu stavas) och körde igång den igen. När maskinen var klar för andra gången höll jag nästan andan när jag tog ut överdraget och synade det men faktiskt hade allt gått bort!! Ibland ska man ha lite tur, jag kan säga att de svarta fläckarna var 100 gånger värre än de pyttesmå bruna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar