fredag 12 mars 2010

Pysseltjejen

Storasyster älskar verkligen att pyssla. Så fort hon kommer hem börjar hon att klippa, klistra, pärla mm. Det senaste hon har gjort är att vika trekantiga hattar. Jag förmodar att hon har lärt sig det på dagis för jag har aldrig visat henne. En eftermiddag satt hon och vek och tejpade, sedan hämtade hon sax och började klippa. Jag tittade inte så noga på vad hon höll på med men rätt som det var sa hon - Kolla mamma vad jag har gjort! När jag tittar sitter Muffins på golvet med en alldeles ny hatt på huvudet, öronen stack ut ur två hål på sidorna. Duktigt tycker jag. Muffins var kanske inte helt nöjd


min hatt den har tre kanter!

1 kommentar:

  1. Det blev ju jättebra!!! Snyggt jobbat Maja. Det är min smak det. Här sitter Jakob och jag nu och saknar alla våra tygbitar för vi har bara några få bitar här och inga av dem passar till de pokémonnar som Jakob vill sy!
    Kram från kusin och moster.

    SvaraRadera