lördag 9 april 2011

Dråpligt slut....

Idag var systern och svågern bjuden på 40-årsfest lite längre bort på gatan. Men här är ju livet sådant att de flesta har gäster lite då och då under året så när man bjuder på fest får man med lite extra folk på köpet, som mig själv och mina barn.

Huset var fullt av barn och vuxna i diverse åldrar, de flesta dock svensktalande. Barnen hade dessutom tillgång till huset mittemot där det var uppdukat med pussel, vattenfärger och playdoh. Jag tror att vi alla tre kände oss lite vilsna från början men sedan träffar man lite folk från förra året och även nya bekantskaper från i år.

Storasyster gick och letade efter lilla H, efter någon timme dök hon upp så då blev det fart på henne. Lillebror hängde väl på tjejerna ett tag men hittade väl ingen direkt att leka med. Han är inte så på som Storasyster är heller, behöver lite längre startsträcka. När jag frågade honom om inte han hade hittat någon ny kompis svarade han - Nej, det verkar mest vara Storasyster som hittar kompisar här. Och så är det för hon hittade förutom favoriten H även några andra tjejer att leka med.

Kusinerna O och J var aldrig med på festen så efter ett tag gick även Lillebror hem. Dock var han tillbaka någon timmer senare när han var hungrig igen, smart kille det där. När han fyllt på förrådet igen ville han gå hem och lägga sig. Jag sa till honom att låna J:s dusch (vår har inget varmvatten) och att han sedan skulle be O ta ner hans madrass på golvet så han kunde lägga sig. Inga problem, han stack hem igen.

Strax efter det hörs det ett illvrål, en genomsvettig, storgråtande blodig Storasyster kommer in i huset. Hon och de andra tjejerna hade åkt sparkcykel och hon hade på något sätt trillat och skrapat upp armar, fingrar och ben. Det var bara att ta henne på armen, säga hej då till alla hennes oroliga kompisar och gå hem.

Väl hemma kom en orolig 10-årig kusin ner för trappan, det visade sig att vattnet varit för varmt för Lillebror så han hade blivit ledsen men fina kusin J hade hjälpt honom. Sedan fick jag ställa en ledsen Storasyster i duschen och försöka få rent henne för att sedan få koll på hur många plåster som behövdes. Tro det eller ej så klarade vi oss med två. Nu ligger två nyduschade, svala barn i sina sängar och lyssnar på saga. Själv sitter jag med syskonbarnen och kollar Cartoon Net på TV. Ja det blev ju ett snabbt avslut på festen men jag får ju lite kvalitetstid med barnen E i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar