lördag 30 april 2011

Psykbryt!!

Häromkvällen skulle vi grilla, det är ju alltid gott och mysigt. Maken hade köpt en ny påse med briketter och jag skulle starta grillen. Jag går och hämtar påsen med kol och ska börja öppna den. Den har då den här finurliga öppningsanordningen att man ska dra i ett lite snöre som sedan ska löpa upp hela den lilla "virkade" förslutningen. Jag hoppas att ni förstår vad jag menar.

Ärligt talat, är det NÅGON i detta land som har lyckats med detta??!! Varje gång står jag där och försöker dra i dessa små snören med enda resultatet att allt knyts åt hårdare. Det gör mig tokig!! I början är jag alltid väldigt försiktig, det finns tre små snören att dra i i varje ände på påsen. Jag börjar försiktigt med det ena, nej funkar inte, tar då nästa och nästa och...

Efter att ha stått där och fipplat med dessa små trådar i evighet utan att lyckas brukar jag bli så himla irriterad att jag istället försöker att slita i snörena, det funkar aldrig heller. Tillslut får jag ett psykbryt och river upp hela jäkla påsen. Inte konstigt att man behöver ta en öl när man grillar, det är för att lugna nerverna efter öppningsförsöken på kolpåsen!!





5 kommentarer:

  1. Gasolgrill kanske vore något för dig, då slipper du det där snöret !!!! /Christina

    SvaraRadera
  2. Hihihi! Bra förslag Christina!
    Åsa

    SvaraRadera
  3. ...vi har aldrig haft en brikettpåe som är öppnad på annat sätt än du visar på bilden;)!

    SvaraRadera
  4. den anonyma på raden över är inte SÅ anonym

    kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Hi hi hi, ja det kanske är dags att skaffa gasolgrill, eller kontakta kolpåseföretaget ;))

    SvaraRadera