lördag 9 april 2011

Lite tommare....

03.00 ringde makens väckarklocka i morse. En snabb dusch och på med kläder sedan var det dags för honom att åka till flygplatsen. Två veckor går snabbt, det känns som att vi knappt hade börjat vår semester förrän han skulle åka hem. Det har i alla fall varit två härliga veckor tillsammans.

Igår var vi iväg på en sista shoppingtur, för maken vill säga, jag och systern har ju knappt börjat ännu. Barnen E var rätt krassliga så båda var hemma från skolan. Men trots en vrålförkylning och dålig mage (det tillhör ju vardagen här) så följde stora systersonen O med oss till stan. Vi lämnade kvar Lillebror med kusinen och mostern hemma.

Ni lägger väl märke till kossan i bakgrunden, och nej, det är inte mig ni
skymtar bakom maken utan jag menar den riktiga kon till höger i bild

Maken var på jakt efter en snygg Omegakopia (nu blir "Linda i backen" lite tokig, hon jobbar i klockaffär i Knallerian). Det blev en tur till Commercialstreet och Brigaderoad men tro det eller ej, det var inte lätt att hitta några klockkopior. Däremot köpte maken och kusin O var sitt par Ray Ban. Äkta givetvis för de låg ju faktiskt i en påse som det stor Ray Ban på (hoppas att ni hörde min ironiska stämma). Lunchen avnjöts på Hard Rock Café, deras burgare går inte av för hackor!!

Ni ser min bekymrade "köpa glasögon-min". Tillslut blev O äntligen nöjd (tror jag)...

...här ser ni i alla fall en man som är NÖJD!

Det blev en mysig dag men lite vemodig ändå, man kände hela tiden makens ångest för att åka hem, och även min för att han skulle åka ifrån oss.

På kvällen åkte vi till Zuri, ett hotell som ligger en bit härifrån. Först åkte vi upp till översta våningen där vi tog en drink på en japansk restaurang. Efter det åkte vi ner igen till den restaurangen som vi bokat bord på. Det var verkligen en jättefin restaurang helt i vitt, med gamla romantiska möbler. Tyvärr var varken maten eller humöret på barnen speciellt god så efter att ha ätit huvudrätten drog vi oss snabbt hem igen.

Frozen strawberry daiquiri, ja jag var också ganska nöjd!!

Så här snyggt satt vi och åt!

Nu väntar vi bara på att få höra från maken och se om hans resa hem har gått bra, men vi får vänta några timmar till innan han är i Sverige...