onsdag 24 oktober 2012

Dagens husmorstips...

Idag känner jag att jag vill dela med mig lite av min erfarenhet, framförallt till hundägare.

Morgonen började som vanligt, alla upp, dusch, tandborstning, häva i sig en kopp kaffe, ja ni känner igen er, det där vanliga morgonmaratonet man gör varje vardag. Maken hade tagit med sig vovven ut på en snabbispromenad och sedan dragit till jobbet. Som vanligt är det jag och barnen som lämnar huset sist och där också då hunden, den hysteriskt ledsna hunden som vanligtvis brukar hänga mig runt benen skällande som tok.

Idag blev det lite annorlunda, istället för att bita sig fast i mina jeans sätter sig hunden i bajsställning rakt i vår hall!!! De där fasonerna har han ju slutat med för länge sedan så jag blev ganska överraskad och då inte på något positivt "Surprise!!! Jag har bokat en överraskningsresa till dig älskling, vi ska vara borta i tre månader"-viset. Nej lite mer "MEN HERREGUD HUND!!!VAD TUSAN TROR DU ATT DU HÅLLER PÅ MED"-viset.

Jag sliter tag i hunden och håller honom som ett U, med rumpan uppåt, balanserande bajskorven som är på väg ut, släpper ner honom ute, varpå han gör det han ska. Nu är jag superstressad för vi borde suttit i bilen vid den här tidpunkten. Lyckas i alla fall få in honom igen och ska ta min handväska.

Nu till mitt lilla husmorstips för er med hundar: Om du har lyckats fånga din hund mitt i en bajsstund och balanserar ut både hund och bajs var då EXTRA vaksam så du inte har tappat en liten bajskorv i handväskan för det är faktiskt riktigt äckligt!!

Ja det var dagen visdomsord, nu ska jag gå och tvätta en handväska!!





2 kommentarer:

  1. Ha, ha du är för rolig! Ska försöka lägga det på minnet........
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med Mimi! Du fick mig att skratta i dag med! Det är härligt att läsa om din vardag - så olika min egen hundochbajsfria dag. Och mellan dina tvättar lyckas du hinna sy kuddar och ipodfodral! Fantastiskt!!
    Kram

    SvaraRadera