onsdag 3 oktober 2012

Ovälkomna gäster....

Precis när man börjar fundera på vad man kan blogga om idag får man helt plötsligt alldeles onödig hjälp av Lillebrors ovälkomna gäster.

Barnen kom hem med skolbussen och vi åt mellanmål i lugn och ro. Jag hade en hel del jobb att göra inför vårt föräldramöte men tänkte att det var bäst om barnen gjorde läxor först. Vi kröp upp i soffan och Lillebror började läsa, jag stryker honom kärleksfullt i håret. Då upptäcker jag några små "sandkorn" i håret på honom. Blir lite misstänksam men jojjomen, efter att luskammen kommit fram var det bara att konstatera att han hade med sig ett gäng objudna gäster hem. Tack och lov kröp de inte än utan var mellan ägg och färdig lus.

Tack och lov hade vi också lusmedel hemma. Det blev väl inte riktigt den eftermiddagen jag hade hoppats på, det blev stortvätt av både familj och sängkläder. Ja, ja inget ont som inte har något gott med sig, ikväll får jag krypa ner i rena sängkläder!!....




...klarade du av att läsa inlägget utan att klia dig i huvudet??!

2 kommentarer:

  1. Usch och fy dom är inga roliga gäster !!!
    Men du fick ju rena sängkläder i alla fall !!
    /Christina i Fristad

    SvaraRadera
  2. Huu. Den kuren har vi tagit några gånger. Men det går ju över. Har hört om några riktigt bra kammar med hullingar på tänderna. Tack och lov har vi sluppigt dem sedan vi flyttat till Indien. Där kom det speciell personal och luskollade alla barnen. De har bara gillat Oskars tjocka hårsvall. Det måste vara som en tropisk rengskog för dem.
    Kamma på!
    Kram

    SvaraRadera