söndag 7 oktober 2012

Sköna söndag...

Idag blev det en "greja hemma dag", en riktigt härlig sådan, strålande solig höstdag. Maken drog igång med mursättning, tanken var att jag skulle hjälpa honom men när jag frågade vad jag skulle göra, samtidigt som jag hostade så jag höll på att spy, blev svaret att det nog var lättare för honom att greja ensam.

Jag hamnade då i förrådet, ni vet mitt pysselrum. Där det ännu en gång såg ut som "Hej kom och hjälp mig!". Bestämde mig för att börja organisera upp där men fick då plötsligt ett väldigt stort begär att måla förvaringsmöblerna innan jag kunde börja städa undan. Maken kom in fram på kvällen när jag satt och stämplade på de nymålade lådorna. Han tittade på mig och utbrast -Det finns INGEN som städar som du gör!! Nej så kanske är fallet men det kommer bli snyggt när det är klart!

När jag tillslut gav upp för dagen och gick in i huset började jag skratta för mig själv. Där, mitt på hallgolvet stod ju min nya mangel. Då kom jag ju på anledningen till att jag hade börjat röja i förrådet, det var ju för att vi skulle kunna ställa ut den där tills vi har en större tvättstuga. Jag får nog helt enkelt fortsätta städa i morgon. Efter att jag först måste åka upp och hämta alla delar till muren som de glömde skicka med...




Härlig lunch ute i solen, kanske årets sista??







Murbyggaren, ser lite bekymrad ut här trots....



...ständig underhållning från scenen!!




Det saknas snygga knoppar ännu








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar